Leppoisan kesälomailun tuoksinassa mieleen juolahti ajatus jonkinlaisesta matkasta. Asiaa hieman riippumatossa mietittyäni, ajatukseksi selkiytyi mitäpä jos sitä kävisi päiväseltään Tallinnassa? Ajatus oli kiehtova, sillä niin paljon kuin minä ja Niina olemmekin matkustaneet, on Viron pääkaupunki jäänyt meille molemmille (hieman Helsingin tapaan) vieraaksi ja olen itse vieraillut kaupungissa ainoastaan kerran – vuonna 1995!! Ajatuksesta tulikin nopeasti totta, kun matkaoppaaksi suostui lähtemään Tallinnassa kymmeniä kertoja käynyt kaverini.
Kesälentelyä kotiseudun taivaalla
Itä-Suomen lämpimissä kesäkeleissä nopeasti hujahtaneiden kolmen lomaviikon jälkeen oli aika pakata matkalaukut ja vaihtaa majapaikkaa allekirjoittaneen kotipuoleen Uudellemaalle. Vanhempani olivat saapuneet alkuviikosta Itä-Suomessa vietettyyn tyttäremme kastejuhlaan, joten matka etelään tapahtui kahden auton voimin mukana myös Niinan vanhemmat, jotka lähtivät omalle pienelle Etelä-Suomen kesälomareissulleen.
Pitkällä kesälomalla Suomessa
Blogissa on pitänyt kesän ajan hiljaista, sillä olemme olleet pitkällä lomamatkalla Suomessa. Edellisestä Suomen matkastamme ehti koronan vuoksi kulua peräti kaksi ja puoli vuotta, joten odotuksemme matkan suhteen olivat arvatenkin korkealla. Normaalin kaksiviikkoisen loman sijaan käytössämme olisi isyysvapaastani johtuen peräti viisi ja puoli viikkoa aikaa nauttia kesäisistä maisemista.
892 päivää poissa Suomesta
Huomenna tulee noustua lentokoneeseen ensimmäistä kertaa yli kahteen vuoteen, suunnatessamme odotetulle kesälomamatkalle Suomeen! Vielä lentämistäkin pidempi aika on kulunut edellisestä kerrastamme Suomen kamaralla tammikuussa 2020, mistä on kulunut tarkalleen 892 päivää.
Vesitasolla Vancouverin ympäri
Jokaiselle Vancouverissa joskus vierailleelle on varmasti painunut mieleen näky kaupungin vilkkaasta vesitasoliikenteestä. British Columbian rannikon ollessa repaleinen ja vuorten eristämä, on paras yhteys moniin pienempiin paikkoihin yleensä lentäminen. Vuoristoinen maasto ei kuitenkaan mahdollista rakentaa kiitorataa monien paikkakuntien yhteyteen, mutta koska useimmat kuitenkin sijaitsevat veden äärellä, on käytettävissä lähes rajaton kiitorata yleensä aivan ydinkeskustan kyljessä.